Frakt og levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller dens representant (f.eks. Posten/Helt hjem), er overlevert varen.

Normal leveringstid er 2-10 virkedager fra bestilling mottas til varen leveres i kundens postkasse eller angitt utleveringssted. Avvik kan forekomme.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Om det i en gitt periode vil kunne forekomme lengre frakttid, dvs et avvik fra standard leveringstid,  vil dette komme frem i fraktvalget før betaling, samt være spesifisert på ordrebekreftelsen.

Fraktpriser og fraktmetoder

  • Fraktpriser:fra kr 79,- avhengig av størrelse, vekt og leveringsmetode.
  • Fri frakt: ved kjøp over kr 1000,- (gjelder kun privat kjøp, ikke bedrift)
  • Posten, 2-10 virkedager m/sporing: Dette fraktalternativet er uten forsikring, dvs at når pakken er sendt fra oss, dvs. registrert i postens pakkesporing så anses pakken som levert iht. pkt. 6, første avsnitt. Risikoen for varen er kjøpers når pakken er sendt, iht. pkt. 7.
    Varen leveres rett i postkassen hvis mulig, ellers kan den hentes på lokalt utleveringssted.
  • Helt hjem m/forsikring og sporing: Ved bruk av denne fraktmetoden er pakken forsikret, dvs at hvis den blir tapt/ødelagt under transport vil forsikringen dekke dette.

Kunden velger selv fraktalternativ.

PS! Endelig fraktpris kan bli justert opp ved bruk av faktura ved bedriftskjøp (gjelder ikke privatkunder)!

Uavhentet forsendelse

Hvis sendingen ikke blir levert i kundens postkasse, kan den hentes på lokalt utleveringssted. Kunden vil da motta hentelapp og/eller SMS om dette.
Hvis kunden ikke henter pakken innen hentefristen vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er fraktselskapenes regler.
Kunden vil da bli fakturert for eventuelle ekstra fraktkostnader.

Varsel

Kunden kommer automatisk til å få informasjon om levering via e-post og/ eller SMS . Det er derfor viktig at disse opplysningene er korrekte og i bruk.
Via kundens e-postadresse, gir vi kunden beskjed om når pakken forlater vårt lager. I denne e-posten får kunden i tillegg et kollinummer, som kunden kan bruke for å følge bestillingen sin.

Kunder på Svalbard

Posten har et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. På grunn av dette vil det i etterkant av bestillinger til Svalbard sendes ut et ekstra gebyr på faktura til kunden.

Kunder utenfor Norge.

Vi leverer normalt til Norge og har ingen avtaler med fraktselskap i utlandet. Internasjonale bestillinger vil måtte behandles manuelt og vil pådra seg ekstra fraktkostnader som vil legges til ordren. Vi vil kontakte deg for å avklare fraktmetode og betaling før sending. Vi forbeholder oss også retten til å kansellere internasjonale bestillinger uten begrunnelse.